Blogi

Uus DJI Mavic Air

Uus ja ülikompaktne Mavic Air sobib mistahes seiklusega. Tipptasemel tehnoloogia teeb lendamise lihtsaks ka algajale ning tulemuseks on suurepärased õhuvideod- ja pildid.

 

3-teljeline mehhaaniline gimbal stabiliseerib kaamerat 0.005° kraadise täpsusega, mis tähendab senisest veel teravamaid fotosid ka tuulisemates oludes.

Lisaks horisontaalsetele, vertikaalsetele ja 180-kraadilistele panoraamidele, on Mavic Air on võimeline 8 sekundiga pildistama 25 fotot ning looma neist kristallselge 32-megapiksiline sfäärpanoraami. Panoraami saab DJI Goggles’ite abil mugavalt vaadata.

 

 

Video suurimaks resolutsiooniks on 4K kaadrisagedusega 30 kaadrit sekundis. Erinevalt Mavic Pro’st, on Mavic Airi video andmevoog 100 Mbps, mis tähendab veelgi loomulikumat pilti.  1080p aeg-luubis video kaadrisagedus sekundis on 120.

 

Ülimugav kokkuvolditav disain on kahtlemata Mavic Airi üheks ägedaimaks omaduseks. Mavic Air on kõige võimekam droon omas suurusklassis.

 

Lisaks droonile, on ka pult väga kompaktne. Eemaldatavad juhtimiskangid muudavad puldi transportimisel veelgi väiksemaks.

Mavic Airil on rohkelt automaatseid lennurežiime nagu QuickShots, TapFly. või SmartCapture. Automaatne subjektide jälgimissüsteem Active Track on samuti senisest nutikam.

 

Täpsem info toote kohta:

Uus lahe mängudroon Tello

Tunneta Rõõmu uuest Tello droonist

Meil on hea meel teatada, et Tello Toy Drone on valmis. Tello on esimene Ryze Tech poolt väljatöötatud intelligentne väike droon.

Otsid uut, väikest ja põnevat drooni?

Tello on muljetavaldav väike droon, mis sobib nii lastele kui ka täiskasvanutele. Tello aitab õppida tundma imelist droonide maailma, saad teha esimesi lende ning proovida oma drooni marsruudi kodeerimist. Telli omale Tello ja saa teada kui äge see on!

  • VR peakomplekti ühilduvus, lenda FPV režiimis.
  • DJI Flight Tech: Kvaliteetsed komponendid, et tagada parim kvaliteet
  • Kautajasõbralik Tello App, mida on väga lihtne, selge ning mugav kasutada.
  • Juhtpuldi võimalus, et juhtimine oleks veelgi täpsem ja kiirem.

Vaata kuidas maailm paistab taevast

Ole sa pargis, kontoris või kodus – alati saad lennata Tello drooniga ning avastada maailma uuest vaatenurgast.

Tello droonil on kaks antenni, et tagada videosignaali sujuva edastuse ning suure võimsusega aku, et lend kestaks kauem.

  • 13 minutit lennuaega
  • Distants kuni 100m
  • 720P HD videoedastus
  • 2Antenni Smart Switching

Fantastilised funktsioonid ja palju rõõmu

Tänu väiksusele ning kõrgtehnoloogiale on Tello võimeline tegema hämmastavaid trikke ja seda lihtsalt ekraanil olevast nupust. Lendamine pole olnud kunagi nii lõbus ja lihtne!

  • Throw & Go: Viska ja lenda, alusta lendamist lihtsalt Tello õhku visates
  • 8D Flips: Libista ekraanil, et teha lahedaid trikke õhust.
  • Bounce Mode: Tello lendab üles ja alla sinu käelt automaatselt.

Pildista suurepäraseid pilte ja videosid

Kõrgekvaliteedilise pildiprotsessoriga varustatud Tello pildistab uskumatuid fotosid ja videoid. Isegi kui te ei oska lennata, saate salvestada EZ-kaadridesse pro-level videosid ja jagada neid oma nutitelefonist otse sotsiaalmeediasse.

  • EZ-kaadrid: salvestage lühikesed videod 360-ga ringiga, ning liigu üles ja alla.
  • Elektrooniline pildistabilisaator: tehke järjepidevalt selgeid pilte.
  • Intel Processor tagab kvaliteetse pildi.
  • 5 MP fotod: tagavad suurepäraseid mälestusi suure eraldusvõimega piltidel.

Tello on super ohutu

Tello on kergekaaluline, samas vastupidava tarkvara ja riistvaraga, mis tagab ohutuse nii, et saate alati turvaliselt lennata.

  • Automaatne start / maandumine: tõuse või maandu ühe puute abil.
  • Aku tühjenemise kaitse: hoiatused, kui aku tühjeneb.
  • Lenda ohutult ja maandu ohutult, isegi kui kaob ühendus.
  • Vision positsioneerimissüsteem, mis hõlbustab täpset hõljumist.

Õpi & Loo

Mängimine on oluline osa õppimisest, seega tegi Ryze Tech drooni programmeeritavaks Scratchi abil, MIT-i poolt loodud kodeerimissüsteem, mis võimaldab lastel lõbusalt õppida programmeerimise põhitõdesid. Kui olete arenenum kasutaja, võite ka Tello tarkvararakendusi Tello SDK abil kasutada.

  • Scratch: lihtne, plokk-põhine visuaalne programmeerimine.
  • SDK: avastage uued võimalused tarkvaraarenduse kaudu.
  • DIY tarvikud: looge kohandatud Tello tarvikud.

Toote info

  • Tee trikke, filmi lahedaid kaadreid ja õpi droone programmeerima!  Tello on küll väike, kuid sisaldab rohkelt suuremate ja võimsamate droonide nutikaid omadusi.

    • 13 minutit lennuaega
    • Automaatne maandumine ja õhkutõus
    • Programmeerimisvõimalus
    • Nutikad lennufunktsioonid

     

    NB! Tello on saadaval alates märtsikuust

    109.00 99.00

 

Uus DJI Osmo Mobile 2

 JAGA OMA LUGU!

Osmo Mobile 2 on imeliste hetkede jagamiseks loodud käes hoitav mobiili stabilisaator. Mis iganes on Sinu kirg, kusiganes sa asud või millal iganes tunned end inspireerituna, on Sul võimalus jäädvustada hetki sujuvalt ja cinemaatiliselt.

STABIILSED JA SUJUVAD LIIGUTUSED

Osmo Mobile 2 on ehitatud liikumise pealt filmimiseks. Lihtsalt vali objekt ning ActiveTrack hakkab objekti jälitama, kasutades selleks integreeritud sensoreid ja harjasteta mootoreid, et tagada stabiilsus. Olgu see vibratsioon rulaga sõitmisest või kõrge hüpe –  nutiseadme stabilisaator jääb paigale.

HETK AJAS

Muuda igapäevased sündmused imetlusväärseteks hetkedeks koos Timelapse‘ga. Filmi õitsevaid lilli või liikuvaid pilvi, jäädvustades kõiki nende liikumisi perfektses stabiilsuses. Veel dünaamilisema efekti jaoks saad kasutada Motionlapse’i, mis laseb sul liikuda kaameraga samaaegselt stabiilseid kaadreid luues.

CINEMAATILINE ZOOMIMINE

Ambitsioonikatele filmitegijatele on loodud uus “zoom slider”, mis lubab täielikult kontrollida nutiseadme kaamera liikumist otse käepidemest. Lisaks on võimalus kasutada filmimisel “dolly zoom’i”, millelaadset visuaalset efekti on siiani suutnud sooritada ainult professionaalsed operaatorid.

AVALDA SUUREM MAAILM PANORAAMPILTIDEGA

Seiklused lasevad meil kogeda hingematvaid maastike ja imetlusväärseid arhitektuure. Koge need hetked uuesti tänu kõrgkvalieetsetele panoraampiltidele. Osmo Mobile 2 pildistab panoraami jaoks vajalikud pildid automaatselt ning hiljem läbi pildimaagia seob nad kokku muljet avaldavaks panoraamiks.

MITMEID TUNDE STREAMIMIST

Mine otseeetrisse! Kuni 15 tundi aku kestvust tähendab, et filmimise ajal otseeetris, laivis, olles suudab tundide viisi Osmo Mobile 2 ka sinu nutiseadet laadida.

KERGE JA KOMPAKTNE

Nüüdsest saad viia oma lugu igale poole. Osmo Mobile 2 on ehitatud kergest ja tugevast materjalist, mis teeb kogukaaluks kõigest 485 grammi. Lisaks on uus Osmo Mobile ehituselt palju kompaktsem ja kokkupandavam – liigu, filmi ja jaga oma seiklusi koos Osmo Mobile 2’ga

Kaal: 485g

Töö aeg: 15 tundi

Suurus: 295*113*72mm

 

Toote leiad siit: http://www.droonikeskus.ee/toode/dji-osmo-mobile-2/

NB! Toode saabub märts 2018

Nõuaandeid drooni korrashoiuks

Kas tead, kuidas oma drooni tervena hoida, seda transportida ning akusid õigesti hoiustada? Need punktid aitavad kindlustada drooni korrasoleku ja ohutuse lennutamisel.

Väline vaatlus

  • Kontrolli tähelepanelikul drooni korpust ja väliseid detaile. Kui märkad midagi ebatavalist, peaksid pöörduma müüja poole (näiteks võimalike garantiitööde teostamiseks). Ära proovi ise midagi parandada. 
  • Samuti kasuta vaid originaalseid või sertifitseeritud DJI tarvikuid.

  • Enne ja pärast lennutamist kontrolli üle propellerid. Veendu, et need poleks paindunud või pragunenud.

  • Kontrolli, et gimbalil ja kaameral poleks kahjustusi ning kaamera objektiiv oleks puhas.

Aku

  • Kindlasti tutvu enne drooni ja akaude kasutamist juhenditega.
  • Alusta lennutamist alati päris täis laetud akuga. Arvesta, et kui aku on pikalt seisnud, võib selle mahutavus olla vähenenud.

  • Väldi kokkupuudet vedelikega – see võib kaasa tuua püsiva kahjustuse.

  • Ära eemalda ega paigalda akut, kui droon on sisse lülitatud.

  • Pärast drooni sisselülitamist kontrolli aku olekut DJI GO äpist. Lendamise ajal hoia silma peal erinevatel hoiatustel. Kui äpp hoiatab, et aku töös on häireid, maanda droon esimesel võimalusel ja lõpeta koheselt selle aku kasutamine.

  • Aku kasutamisel järgi märgitud temperatuurivahemikke.

Temperatuur aku kasutamisel Droon
-20° kuni 40°C Inspire 2
-10° kuni 40°C Mavic Pro, Inspire 1 Series, Phantom 3 Series
0° kuni 40°C Spark, Phantom 4 Series
  • Ärge laaadige akut vahetult pärast lennutamist, kuna aku temperatuur võib olla kõrge. Lae akusid ettenähtud temperatuurivahemikus

Laadimistemperatuurivahemik Droon
0° kuni 40° Inspire 1 Series, Phantom 3 Series
5° kuni 40° C Spark, Mavic Pro, Inspire 2, Phantom 4 Series
  • Kui aku on täis laetud, ühenda see laadija küljest lahti.

  • Kontrolli, et laadija juhtmed ja osad oleks terved. Ära kasuta kahjustunud laadijat.

  • Lae aku täis ja tühjaks iga 3 kuu tagant, et mitte vähendada aku eluiga.

  • Kui aku välistemperatuur on alla 10°C, tuleks aku eelsoojendada 20°C. Soovitatav on kasutada DJI aku soojendajat. DJI aku soojendaja ühildub vaid Phantom 3 seeria ja Inspire 1 seeria akudega

  • Kui sa lendad kõrgemas temperatuuris kui 40°C, siis jälgi aku temperatuuri. Kui aku temperatuur tõuseb kõrgemale kui 65°C, maanda droon koheselt.

Transportimine

  • Akude transportimisel kasuta spetsiaalset kotti, et vältida akude füüsilist kahjustamist. Ära transpordi akusid koos metallosadega.

  • Ära hoiusta akusid droonis pikema aja vältel.

  • Enne transportimist tuleks akud tühjendada kuni 30 protsendini. Kui lähed lennureisile, tühjenda akud 5 protsendini. DJI Go äpis saab akudele seada automaatse tühjendamise aja päevades.

  • Drooni transportimisel ja hoiustamisel kasuta alati gimbali klambrit. Nii on kindel, et gimbal ei saa väliseid mehhaanilisi kahjustusi.

  • Kui transpordid drooni pika vahemaa taha või reisid koos drooniga kaugele, on hea idee enne lennutamist kompass uuesti kalibreerida.

  • Transportimisel eemalda drooni propellerid (välja arvatud Sparki puhul).

Hoiustamine

  • Hoiusta oma drooni kuivas ja jahedas ning kindlasti mitte magnetite läheduses, et vältida kahjustusi. Kui akude ja drooni hoiustamisperiood on pikem kui 3 kuud, oleks sobivaim temperatuur 25 kraadi ning vältida tuleks otsest päikesevalgust.

  • Pikemal hoiustamisel tühjenda aku 40-60 protsendini. Hoides akut täislaetuna või täiesti tühjana, võib see püsivalt kahjustuda.

Head lennutamist soovib droonikeskus.ee

Allikas:https://store.dji.com/guides/properly-maintain-drone/

5 viisi, kuidas vältida drooni minema lendamist ehk kohustuslikud teadmised igale droonipiloodile

Paljud droonipiloodid kardavad, et nende droon võib ühel hetkel isepäiseks hakata ning tundmatusse minema lennata – lendab tagasi Hiina poole. Kõikidel DJI droonidel on RTH (Return to Home) ehk kojutuleku funktsioon, mis rakendub automaatselt näiteks puldi signaali kadumisel. Kahjuks osad, aga vähesed, piloodid kogevad turvatunde asemel nö. “flyaway’d”, mis lennulogisid analüüsides on tihtipeale põhjustatud piloodi tähelepanematusest või hooletusest. Siin on viis sammu, kuidas minemalennu riski maandada.

Vaata, et kodupunkt oleks seatud

Kui tahad, et droon naaseks peale signaali kadumist või RTH nupu vajutust kohta, kust see õhku tõusis, siis veendu enne lendu tõusmist, et äpis oleks kodupunkt määratud – selleks peab olema vähemalt 4 pulka GPSi signaali indikaatoril. Äpp teavitab sind kodupunkti määramisest ning all vasakul kaarti peal on roheline kodupunkti ikoon.

Jälgi, et miski kompassi tööd ei segaks

GPS on küll vajalik, aga mitte piisav drooni turvaliseks koju tulekuks, sest ka drooni kompass peab olema vaba segajatest, mis võivad drooni suunataju häirida. GPS määrab droonil positsiooni, aga kompass ütleb droonile, millises suunas parajasti lendama hakatakse ehk kompass määrab drooni orientatsiooni. Kui RTH aktiveerub, siis droon pöörab end kodu poole, aga kui see ei tea, kuhu poole pöörata, siis võib jällegi juhtuda nii mõndagi.

DJI GO äpp hoiatab lennutajat, kui miski segab kompassi tööd ning uuematel DJI droonidel on kompass duplikeeritud, et välita olukorda, kus kompass pole enam usaldusväärne ja asukoha ning lennusuuna kalkuleerimine võimatu. Paraku pole ka välistatud, et mõlemad kompassid pole enam usaldusväärsed ja edasi tuleb lennutada manuaalse juhtimise režiimis. Kui äpp teatab pikemalt või korduvalt, et kompassi töö on segatud, siis on hea praktika droon maandada ning kompassi kalibreerimine läbi teha. Kui probleem jätkub, siis tuleb arvestada, et antud asukohas segab miski kompassi tööd ning lennutamisel võib tekkida kojutuleku või positsiooni hoidmisega probleeme.

Hoia droon silmaga nähtaval distantsil

Kui näed silmaga oma drooni, siis on väiksem tõenäosus, et lennutad selle kusagile otsa või see ära kaob. Nähes ka silmaga drooni on sul selge pilt olukorrast ka drooni taga ja külgedel. Tihtipeale on flyaway lihtsalt õnnetus, mida piloot ei näinud tulemas ning eeldab, et signaal kadus ja droon lendas minema.

Taasta kodupunkt, kui liigud

Kui droonil on piisavalt hea GPS-signaal, siis seab see automaatselt kodupunkti enne õhkutõusu, aga kodupunkt ei muutu, kui piloot ringi liigub. Selleks on vaja näiteks auto, ratta või paadiga ringi liikudes regulaarselt taastada kodupunkt enda lähedal oleva maandumisplatsi peale – samas jälgi, et droon uude kohta tulles vette või mõne puu otsa maanduma ei peaks.

Sea droonile sobiv kojutuleku kõrgus

Kuigi DJI uuematel droonidel on sisseehitatud takistuse vältimise süsteem, mis koju tulekul ohte väldib, siis on alati hea praktika määrata droonile koju tulekuks kõrgus, kus lennutatavas alas ei tohiks sellele midagi ette jääda. Takistuse vältimine ei toimi näiteks klaasi või peenikeste oksade puhul ning pimedal – DJI GO äpp teatab pilooti, kui takistuse vältimise süsteemi jaoks on liiga pime.

Allikas: https://store.dji.com/guides/top-5-ways-to-prevent-flyaways/

Mida kujutab endast DJI Mavic Pro Platinum?

DJI avalikustas äsja Saksamaal IFA messil oma uusimaid droone, mille hulgas oli ka juba droonilennutajate poolt armastatud Mavic Pro Platinum versioon. Kindlasti tekib uue drooni kohta esmapilgul palju küsimusi. Näiteks, kas uuel Mavicul peale värvi ka muid disainimuudatusi on? Kuidas on lugu kaameraga? Kas lõpuks saime drooni, mis suudab kõige muu seas ka nõusid pesta? Teeme puust ja punaseks, mis vahe on uuel ja vanal Mavicul ning miks peaks ühte või teist omale soetama.

Mavic Pro Platinum VS Mavic Pro: Erinevused

Välimus:

Kuju poolest pole uus Mavic grammigi muutunud, aga värvimuudatusi on siiski tehtud. Kuna ilmad lähevad külmemaks ja loodetavasti lumine talv peaaegu ukse taga, siis on Mavicule antud uus plaatinavärvi kuub ning kerge vürtsi lisamiseks on uute propellerite otsad kollase värvi sisse kastetud. Lennuomadusi drooni välimus paraku ei mõjuta, küll aga on antud võimalus vastavalt lennuhooajale värvi valida.

Müra tase:

Taas ümber disainitud kiiruskontrollerid kasutavad FOC (Field Oriented Control – väljaorienteeritud juhtimine) tehnoloogiat siinuslaine ajamiga. FOC tehnoloogia ning selle jaoks loodud 8331 müra vähendavate propellerite koosmõjul on uut Mavicut vanaga kõrvutades selgelt kuulda, et uus Mavic tekitab vähem müra pea igas olukorras. Välitingimustes tehtud mõõdistused näitasid, et uus Mavic tekitas ca. 60% vähem müra ning selle tunnistajaks sai olla ka hiljutisel IFA messil, kus uut Mavicut rahvale demonstreeriti.

(Mavic Pro Platinumi müratase 1 meetri raadiuses)

(“vana” Mavicu müratase 1 meetri raadiuses)

Efektiivsus:

Mavic Pro Platinumil on paranenud ka elektrienergia kasutamise efektiivsus lennu ajal. Kui lennutada mõlemat Mavicut samades tingimustes (tuulevaikse ilmaga 25km/h), siis Platinum versioon lendab ca. 3 minutit kauem eelmisest Mavicust just tänu uutele propelleritele ning efektiivsematele kiiruskontrolleritele. See tähendab, et peale Mavicu 4km lennukauguse saavutamist ning sealt tagasi jõudmist on suure tõenäosusega alles veel piisavalt akut, et teha koera, kassi või vanaemaga kiire dronie ning droon ohutult ära maandada.

Mavic Pro Platinum VS Mavic Pro: Sarnasused

Takistuste vältimine:

Mavic Pro Platinum jagab eelmise Mavicuga samat takistuste vältimise süsteemi, mis selgete kontuuridega ning valgustatud takistust nähes peatub ohu ees või üritab sellest mööda lennata. Samuti on neil drooni alla vaatavad kaamerad ning sonarid, mis mõõdavad drooni kaugust maapinnast, et baromeetri kaasabil kõrgust veelgi täpsemalt hoida ja kalkuleeriavad maapinna järgi positsiooni, et näiteks siseruumides ilma GPS-ita asukohta hoida.

Väikseim 3-teljeline gimbal:

Ka Mavic Pro Platinum on varustatud DJI väikseima 3-teljelise gimbaliga, maakeeli kardaanriputiga, mille otsas on juba eelmisest Mavicust tuntud kaamera 4K video ning 12MP piltide salvestamise võimekusega. Mavicu gimbal on ehe näide, et ka drooninduses lähevad tooted aastatega järjest kompaktsemaks ning mugavamaks. Ehk Mavic Pro 2 mahub juba rahakoti vahele – “Never say never” (J.B).

Suurus:

Kuna uuel Mavicul kuju jäi muutusteta, siis on ka see kokku pakituna mõõtmetega 83x83x198 mm ning kaalub kõigest 734 grammi, mis teeb sellest ühe kõige kompaktsema drooni, mis hetkel turul. Mavic lipp-lapib oma kokkuvolditud asendist mõne sujuva liigutusega lahti ning on hetkega lennuvalmis, et taevalaotusi uudistama minna.

Kiired vastused uudishimulikele:

Kas mõlema Mavicu versiooni akud on omavahel vahetatavad?

Jah.

Kas müra on vähendatud kõikides lennurežiimides?

Jah.

Kas ma pean muretsema Mavicu propellerite klappimise mehhanismi kulumise pärast?

Testid näitavad, et propid peavad vastu vähemalt 5000 kokku-lahti klappimist – suurema tõenäosusega juhtub enne kopteriga nii mõndagi kui propellerid ära kuluvad.

Kas Mavic Pro on veekindel?

Ei. Kuna Mavic istub üsna lähedal maale, siis tuleb sellega õhku tõusta ja maanduda väljaspool lompe ning tasasel maal.

Kui suur nutiseade mahub Mavicu pulti külge?

Puldi käppade vahele mahuvad nuhvlid ja nutitelefonid, mille paksus on 6,5-8,5 mm ning pikkus 160 mm. Suuremaid seadmeid saab puldiga ühendada läbi puldi alla oleva USB augu, aga need ei mahu kohe kuidagi puldi käppade vahele.

Kas pean transpordiks propellerid eemaldama?

Ei, klapi nad lihtsalt kokku ning pööra kere peale/alla.

Mis juhtub, kui ma ei ava propellereid enne mootorite käivitamist.

Propellerid klapivad end ise peale mootorite käivitumist lahti ning droon on õhkutõusuks valmis.

Allikas: https://store.dji.com/guides/a-closer-look-at-the-new-mavic-pro-platinum/

8 põhjust, miks osta droon

„Osta või mitte osta?“ on küsimus, mida iga droonihuviline endalt enne drooni soetamist on küsinud. Mõnikord võib see olla väga raske otsus, seega oleme siia kokku pannud 8 väga head põhjust, miks võiks omale drooni soetada.

Unikaalne fotograafia perspektiiv

Sa näed oma kodu peaaegu iga päev, kuid kas oled näinud, milline on sinu kodu ülevalt vaadates? Ilmselt mitte. Droonide eeliseks ongi nende võimekus avada uksed kohtadesse, kuhu igaüks ei pääse. Nad seavad asju uude valgusesse ning parim viis seda jäädvustada on soetada droon, mis suudab pakkuda murevaba jäädvustamise võimalust algajale, kui ka seadistusvõimalusi ning funktsionaalsust professionaalile. Järgneva pildi tegemiseks kasutati näiteks Phantom 4 Pro’d.

Sujuvad kaadrid

Tänu DJI droonide kvaliteetsele ehitusele ja läbimõeldud disainiga kaameratele, suudavad nad filmida sujuvaid kaadreid, mis tihtipeale sobivad kasutamiseks ka tipptasemel filmistuudiotes. Samas kõik DJI droonid ja kaamerad ei ole mõeldud ainult profesionaalidele, sest enamus lennutajaid kasutavad droone oluliste perehetkede või reisil imeliste kaadreite jäädvustamiseks. Üheks parimaks reisikaaslaseks on näiteks DJI Mavic Pro just oma kompaktsuse ja video kvaliteedi tõttu, mida pole varem sellises suuruses drooni juures nähtud ning alles hiljuti tuli välja DJI Mavic Pro Platinum, mis püsib eelnevast versioonist mõned minutit kauem õhus ja ,tänu uuendatud propelleritele, teeb ka tunduvalt vähem müra.

Lõbu

DJI droone lennutades satub pea iga droonipiloot varem või hiljem Sport-režiimi peale ning lendleb taevas ringi nagu vaba lind. Võimalik, et see tunne tuleb inimese soovist osata lennata või soovist, näha maailma enda all kulgemas, mis on DJI Gogglesid kasutades eriti võimas kogemus. Kui aga sinus on pulbitseb võistlushimu ja kiirusest jääb väheks, siis soovitame sul liituda FPV-droonide maailmaga, kus kiirus pole piirang ning lennutatakse ka kõige hullumeelsemates kohtades, kuhu vähegi drooniga ligi pääseb.

Pane droon enda jaoks tööle

Maailmas pole olemas palju hobisid, mille najalt on võimalik end ära elatada, kuid drooniga on sul mitmeid erinevaid võimalusi teenimiseks. Näiteks: fotograafia, videograafia, kaardistamine, 3D-modelleerimine, kinnisvara jäädvustamine, kullerteenus, riigikaitse jne – ainult fantaasia on piiriks. Kuna droonindus on veel tormiliselt arenemas, siis ei suuda me veel ette kujutadagi, milliseid innaovatsioone ning kasutusvaldkondi tulevik tuua võib.

Kogukond

Droonide ja ka muude lennutatavate vidinate ümber on tekkinud üpriski suur ja kokkuhoidev kogukond. Sotsiaalmeediast võib leida arvukalt gruppe ja klubisid, kus nii algajad kui ka eksperdid jagavad oma kogemusi ning nõuandeid kõikvõimalike teemade kohta, mis vähegi droone, fotograafiat ja videograafiat puudutavad. Kui sul on küsimus, aga ei tea, kelle poole pöörduda, siis võid alati küsida laiemalt ringilt ning saad oma küsimustele tihtipeale pikema ja põhjalikuma vastuse, kui algul lootsid. Droonide lennutamine on ka hea viis laste, pere ja sõpradega aega veeta ning soojal suvepäeval grilli kõrvalt midagi põnevat teha.

Hariduslikul eesmärgil

Droone on võimalik kasutada ka õppevahendina ning see on ka üha populaarsemaks muutumas just eriti infotehnoloogia õpetamise valdkonnas. Nüüd on võimalik näiteks robotite programmeerimist õpetades ära kasutada ka 3. dimensiooni ehk lendamist, mis lisab õppele juurde asjade lendama panemisega tulenevaid keerukusi, aga samas on ka töö vili magusam, sest lendavatel asjadel on üks eriline omadus, mida paljudel teistel vidinatel pole – nad on ägedad. Lisaks veel saavad õpilased osa võtta huvitavatest projektidest, mis aitavad nad lastel kursis olla pidevalt muutuva digimaailmaga.

Paista silma sotsiaalmeedias

Kuna sotsiaalmeedias on videoid ja pilte üpriksi palju ning nendesse süvenetakse ainult mõneks sekundiks, siis võib tekkida raskusi teiste seast silma paistmisega. Droonifotod ja -klipid on kindel viis tekitada kohene vau-efekt. See kõidab vaatajaskonda ning sheerimised ja laikimised on kindlad tulema, kui oled jäädvustanud midagi tõeliselt erakordsed või ebatavalist. Tänapäeval pole ka pulmade, sünnipäevade ja muude pidustuste droonidega jäädvustamine enam haruldus, sest hiljem saab vaatajaskond parema arusaama meeleolust, mis pidustusel valitses, ja kindlasti tahab järgmisel korral ka ise kohal olla.

Sotsialiseerumine

Drooni omamine aitab erinevate inimestega suhelda, sest see motiveerib kodust välja minema, et jäädvustada huvitavaid kohti ning sündmusi, mis võib endaga kaasa tuua seiklusi, mida pole osanud uneski ette kujutada. Drooni lennutamine meelitab ligi igast nurgast huvilisi, kes küsivad ja uurivad sinu drooni kohta ning jagavad piloodiga oma kogemusi või vahest ka pahamelt – nagu koera omamine, aga vähema vaevaga.

Droonid ei ole enam tulevikutehnoloogia – droonid siin! Aeg on astuda ajas sammu edasi ning hakata kasutama tehnoloogiat, mis võib juba lähitulevikus muuta, kuidas me oma elu elame – vaatame näiteks droonidest koduabiliste poole, mida on mõningad hullumeelselt innovatiivsed droonitootjad välja pakkunud.

Loodetavasti on need 8 põhjust veennud sind minema poodi omale sobivat lennundukaaslast valima ning arvesta, et igas suuruses ja hinnaklassis droon on lahe ja huvitav – ehk ära põe, kui sõbral on suurem, sest tal ei pruugi pooltki nii lõbus olla kui sul.

Allikas: https://store.dji.com/guides/8-reasons-to-buy-a-drone/

JPEG vs RAW – mis vahe neil on?

 

DJI GO 4 kaamera seadete alt võid leida 3 erinevat viisi pildi tegemiseks: JPEG, RAW ja JPEG+RAW. Millist formaati sa peaksid kasutama ning millised on nende formaatide puudused ja eelised?

JPEG ja RAW heleduse ning varjude erinevus

Allolev pilt on tehtud Zenmuse X5S kaameraga nii JPEG kui ka RAW formaadis. Päike on pisut ülevalgustatud ja maapind alavalgustatud, seega selleks, et pilt tunduks naturaalsem, tuleks seda natuke töödelda. Toonide reguleerimine mõlemas formaadis annab meile parema ülevaate, kuidas JPEG ja RAW erinevad üksteisest.

Põhiline probleem JPEG piltidega on, et nad on nö. kokkusurutud ja osa informatsiooni on kadunud, seega ei ole sul järeltöötluses värvide üle nii palju kntrolli. Vaadake allolevat töödeldud JPEG pilti. Päike on ikka ülevalgustatud ja puud taustal ei näe välja naturaalsed, kuigi varje ja heledust on vähendatud

Kuna RAW formaadis piltidel pole info kaduma läinud ja need ei ole nii kokkupakitud, siis pärast töötlemist jääb RAW formaadis olev pilt palju loomulikum ja atraktiivsem.

Valge tasakaal

RAW failidega on sul lihtsam järeltöötluses korrigeerida valge tasakaalu. Kõik oleneb, millist tüüpi valguses sa pildistad ja millised on sinu seaded, lõpptulemuseks võib olla toon, mis annab su pildile soovimatu värvuse. Allolev pilt on tehtud Phantom 4 PROga nii JPEG kui ka RAW formaadis.

Pärast JPEG faili tooni ja värvi temperatuuri muutmist, ei näe pilt ikkagi hea välja.

Kuna RAW failid sisaldavad töötlemata andmeid, siis teil ei ebaõnnestu pilt isegi siis, kui valite valed valge tasakaalu seaded pildistamiseks. Pildistamine RAWis teeb järeltöötlemise lihtsamaks, ilma et pildi kvaliteet langeks.

Failide vaatamine

Kuigi RAW faile on lihtsam töödelda, siis ei ole nad siiski ideaalsed igal viisil. RAW faile ei saa vaadata mobiiliseadmest või arvutist ilma spetsiaalse tarkvarata, nagu näiteks Adobe Photoshop või Lightroom, kuid JPEG faili saad. Kui sa pildistad oma DJI seadmega RAW formaadis pildi, siis madala resolutsiooniga JPEG fail salvestatakse sinu DJJI GO äppi, et saaksid seda näha, isegi siis, kui sa ei vali seadetest RAW+JPEG. Siiski ei saa sa enda RAW faili vaadata ilma arvutita.

Failide suurused

Kui omavahel võrrelda JPEG ja RAW faile, siis RAW failid on umbes 5 korda suuremad, kui JPEG failid. Alt pildilt on näha, et Phantom 4 PRO RAW fail on umbes 35,000KB, kuid JPEG on ainult umbes 7,000KB.

Ajastatud kaadrid

Kuna RAW failid on suuremad, siis võtab nende protsessimine ja salvestamine SD kaardile rohkem aega. See mõjutab kõige lühemat ajavahemikku, mille jooksul saad teha ajastatud kaadreid. Altpoolt on näha kuvatõmmiseid Mavic Pro’st, sealt on näha, et ajastatud kaadri intervall JPEG formaadil on 2 sekundit ja RAW formaadil on see 10 sekundit.

Kumb on siis parem?

Kõik ikkagi oleneb sellest, mida sa tahad teha. JPEG faili eelis on, et sa kulutad vähem aega järeltöötlusele ja sul on rohkem aega pildistamiseks. Kui sa pildistad RAW formaadis, siis saad võimalikult palju infot sensorist ja sul on rohkem valikuid hiljem töötlemiseks, aga fail võtab rohkem ruumi ning töötlemine vajab harjutamist ja kogumusi, et tulemus rahuldav oleks. Muidugi kui SD-kaardil on piisavalt ruumi, siis võib JPEG+RAW teha ning mõlema eeliseid nautida.

Allikas: https://store.dji.com/guides/jpeg-vs-raw-what-is-the-difference/

Kuidas kasutada DJI automaatse kojutuleku (Return to Home-RTH) funktsiooni turvaliselt

Kuidas kasutada DJI automaatse kojutuleku (Return to Home-RTH) funktsiooni turvaliselt

DJI Tagasi-koju funktsioon võimaldab droonil automaatselt naasta stardipaika. Kuidas aga kasutada seda nii, et droon alati tervena tagasi jõuaks? Vaatame järgi.

Automaatselt-koju funktsiooni 3 erinevat varianti:

Madala akutaseme (Low Battery) RTH

Just madal akutase mõjutab kõige rohkem drooni tagasilendu stardipaika. Kui akutase on madal, ilmub nutiseadme ekraanile vastav teade ning kui piloot seda teadet käsitsi ei tühista, tõuseb droon automaatselt eelseadistatud kõrguseni ja alustab tagasilendu. Kui aku tase on juba kriitiliselt madal (näiteks juhul, kui piloot katkestas automaatse naasmise), alustab droon maandumist, mida piloot enam katkestada ei saa. Küll aga saab piloot suunata drooni laskumise ajal.

Pigem tasuks madala akutaseme RTH-d ennetada, sest see ei pruugi alati tähendada sajaprotsendilist tagasijõudmist – näiteks juhul, kui tuul on vastu lennusuunale.

Ohutuse tagamise süsteemi (Failsafe) RTH võimalused

Failsafe RTH aktiveerub, kui droon kaotab puldi raadiosignaali 3 sekundiks või nutiseadme WiFi-signaali 20 sekundiks. Kui nii peaks juhtuma, siis on droonil kolm erinevat käitumisvõimalust vastavalt seadistustele.

Esimene võimalus – kui on aktiveeritud Failsafe RTH, siis droon tõuseb määratud kõrgusele ja hakkab stardipaika lendama. Kui puldi juhtsignaal taastub, on võimalik RTH tühistada.

Kui seadetest on seadetest on valitud Hover (hõljumine), siis jääb droon jääb samasse kohta hõljuma ning puldiga drooni suunas liikudes on võimalik signaal taastada. Juhul, kui signaal ei taastu, käivitub droonil lõpuks Low Battery RTH ning ta lendab tagasi stardipaika.

Kolmanda variandina on võimalik sättida seadeid nii, et juhtsignaali katkemisel droon maandub oma asukohas.

Tark (Smart) RTH

Seda funktsiooni on võimalik aktiveerida, vajutades puldil või äpis RTH-nuppu. Peale nupuvajutust hakkab droon stardipaika tagasi lendama ning seda funktsiooni saab igal ajal tühistada,  vajutades puldil Flight Pausenuppu, RTH-nuppu uuesti või Stopp-nupu ikooni äpis. Kui tegu on Phantom 4 Pro’ga või Advanced mudeliga, järgib droon kõigepealt 30 sekundi jooksul oma eelnevat lennutrajektoori ning alles siis tõuseb eelseadistatud kõrguseni ja lendab otse stardipaika.

Tasub meeles pidada, et kui droon ei ole piloodist kaugemal kui 20 meetrit, siis maandub ta RTH nuppu vajutades hetkeasukohas. Kui maandumine on tänu maastikule raskendatud või ohtlik (seda funktsiooni saab seadetest (de)aktiveerida), siis jääb droon madalale kõrgusele hõljuma, proovib leida sobivamat maandumiskohta või ootab, kuni piloot võtab üle kontrolli ja maandab drooni käsitsi.

RTH seaded DJI GO/4 rakenduses

Enable Vision Positioning (alumiste kaamerate abil positsioneerimine) peaks olema aktiveeritud, et tagada Landing Protection ja Precision Landing-funktsioonide töö. Vision Positioning tähendab, et droon orienteerub maapinna suhtes alumiste kaamerate abil. Selle funktsiooni väljalülitamine võiks olla põhjendatud näiteks peegeldava (vee)pinna kohal lennates

 

Landing protection tähendab, et droon skaneerib enne maandumist pinnase sobivust. Kui droon ei leia koheselt sobilikku kohta maandumiseks, otsib ta uue koha või jääb hõljuma. Kui see funktsioon on aktiivne, ei tohiks droon vette maanduda.

Precision landing (täpne maandumine) tähendab, et droon salvestab foto stardipaigast ning oskab naasta täpselt sinna.

RTH Obstacle Check (takistuste vältimine) tähendab, et droon väldib tagasilennates takistusi, lennates neist vajaduselt üle. Kui RTH Obstacle Check on aktiveeritud, toimib see ka juhul, kui Obstacle Avoidance (takistuste vältimine tavalennus) on deaktiveeritud.

Kõik need seaded on vaikimisi aktiivsed ja hea mõte olekski need nii jätta. Sellegipoolest tasuks aeg-ajalt kontrollida, et neid poleks kogemata deaktiveeritud.

Erandiks on droon Spark, mille puhul on seadetes vaid üks valik Sensor State, mis tähendab, kas sensorid on aktiivsed või mitte.

 

Kuidas kasutada RTH funktsiooni turvaliselt?

Alustuseks peaksite oma stardipunkti salvestama, mida teeb droon automaatselt, kui “nähtaval” on nähtaval vähemalt 10 satelliiti. Stardipunkt võib olla drooni asukoht õhkutõusul või puldi asukoht – veenduge, et seadetest on valitud õige variant. Viimasel juhul saab droon puldi asukohainfo nutisaedme GPSi kasutades.

Lisaks peaks olema kindel, et drooni RTH lennukõrgus on suurem kui piirkonnas olevate objektide/ehitiste kõrgus. Tavaliselt on 60 meetrit piisav, kui tegu pole just kõrghoonete või mastide lähedusega.

Peale drooni tarkvarauuendust tasub RTH kõrgus kindlasti üle kontrollida.

Spark toimib teistest DJI droonidest veidi erinevalt. Kui Sparkil aktiveerida RTH funktsioon ja droon on 3-20 meetri kaugusel enda kodupunktist, siis käivitub automaatne maandumine juhul, kui seadetest on deaktiveeritud RTH at Current Altitude (RTH samal kõrgusel, vaikeseade). Kui RTH at Current Altitude on aktiivne, siis Spark ei tõuse enne naasmist, juhul kui kõrgus on suurem kui 2,5 meetrit. Kui kõrgus on väiksem, siis tõuseb droon 2,5 meetri kõrgusele ja naaseb stardipunkti. Kui aga droon on kaugemal kui 20 meetrit, siis tõuseb ta eelseadistatud RTH kõrguseni enne naasmist.

Kui droon on kaugemal kui 100 meetrit, siis RTH aktiveerumisel naaseb droon kiirusega 10 m/s ning ei väldi takistusi. Kui droon on lähemal kui 100 meetrit, suudab ta vältida takistusi, kui valgusolud on kaamerate tööks piisavad..

DJI RTH funktsioon on väärt turvameede, mis suudab drooni tervena koju tuua nii signaali kadumisel kui aku tühjenemisel, kuid väärtuslikuks muudavad selle õiged seadistused.

Allikas: https://store.dji.com/guides/how-to-use-the-djis-return-to-home/