Mida kujutab endast DJI Mavic Pro Platinum?

DJI avalikustas äsja Saksamaal IFA messil oma uusimaid droone, mille hulgas oli ka juba droonilennutajate poolt armastatud Mavic Pro Platinum versioon. Kindlasti tekib uue drooni kohta esmapilgul palju küsimusi. Näiteks, kas uuel Mavicul peale värvi ka muid disainimuudatusi on? Kuidas on lugu kaameraga? Kas lõpuks saime drooni, mis suudab kõige muu seas ka nõusid pesta? Teeme puust ja punaseks, mis vahe on uuel ja vanal Mavicul ning miks peaks ühte või teist omale soetama.

Mavic Pro Platinum VS Mavic Pro: Erinevused

Välimus:

Kuju poolest pole uus Mavic grammigi muutunud, aga värvimuudatusi on siiski tehtud. Kuna ilmad lähevad külmemaks ja loodetavasti lumine talv peaaegu ukse taga, siis on Mavicule antud uus plaatinavärvi kuub ning kerge vürtsi lisamiseks on uute propellerite otsad kollase värvi sisse kastetud. Lennuomadusi drooni välimus paraku ei mõjuta, küll aga on antud võimalus vastavalt lennuhooajale värvi valida.

Müra tase:

Taas ümber disainitud kiiruskontrollerid kasutavad FOC (Field Oriented Control – väljaorienteeritud juhtimine) tehnoloogiat siinuslaine ajamiga. FOC tehnoloogia ning selle jaoks loodud 8331 müra vähendavate propellerite koosmõjul on uut Mavicut vanaga kõrvutades selgelt kuulda, et uus Mavic tekitab vähem müra pea igas olukorras. Välitingimustes tehtud mõõdistused näitasid, et uus Mavic tekitas ca. 60% vähem müra ning selle tunnistajaks sai olla ka hiljutisel IFA messil, kus uut Mavicut rahvale demonstreeriti.

(Mavic Pro Platinumi müratase 1 meetri raadiuses)

(“vana” Mavicu müratase 1 meetri raadiuses)

Efektiivsus:

Mavic Pro Platinumil on paranenud ka elektrienergia kasutamise efektiivsus lennu ajal. Kui lennutada mõlemat Mavicut samades tingimustes (tuulevaikse ilmaga 25km/h), siis Platinum versioon lendab ca. 3 minutit kauem eelmisest Mavicust just tänu uutele propelleritele ning efektiivsematele kiiruskontrolleritele. See tähendab, et peale Mavicu 4km lennukauguse saavutamist ning sealt tagasi jõudmist on suure tõenäosusega alles veel piisavalt akut, et teha koera, kassi või vanaemaga kiire dronie ning droon ohutult ära maandada.

Mavic Pro Platinum VS Mavic Pro: Sarnasused

Takistuste vältimine:

Mavic Pro Platinum jagab eelmise Mavicuga samat takistuste vältimise süsteemi, mis selgete kontuuridega ning valgustatud takistust nähes peatub ohu ees või üritab sellest mööda lennata. Samuti on neil drooni alla vaatavad kaamerad ning sonarid, mis mõõdavad drooni kaugust maapinnast, et baromeetri kaasabil kõrgust veelgi täpsemalt hoida ja kalkuleeriavad maapinna järgi positsiooni, et näiteks siseruumides ilma GPS-ita asukohta hoida.

Väikseim 3-teljeline gimbal:

Ka Mavic Pro Platinum on varustatud DJI väikseima 3-teljelise gimbaliga, maakeeli kardaanriputiga, mille otsas on juba eelmisest Mavicust tuntud kaamera 4K video ning 12MP piltide salvestamise võimekusega. Mavicu gimbal on ehe näide, et ka drooninduses lähevad tooted aastatega järjest kompaktsemaks ning mugavamaks. Ehk Mavic Pro 2 mahub juba rahakoti vahele – “Never say never” (J.B).

Suurus:

Kuna uuel Mavicul kuju jäi muutusteta, siis on ka see kokku pakituna mõõtmetega 83x83x198 mm ning kaalub kõigest 734 grammi, mis teeb sellest ühe kõige kompaktsema drooni, mis hetkel turul. Mavic lipp-lapib oma kokkuvolditud asendist mõne sujuva liigutusega lahti ning on hetkega lennuvalmis, et taevalaotusi uudistama minna.

Kiired vastused uudishimulikele:

Kas mõlema Mavicu versiooni akud on omavahel vahetatavad?

Jah.

Kas müra on vähendatud kõikides lennurežiimides?

Jah.

Kas ma pean muretsema Mavicu propellerite klappimise mehhanismi kulumise pärast?

Testid näitavad, et propid peavad vastu vähemalt 5000 kokku-lahti klappimist – suurema tõenäosusega juhtub enne kopteriga nii mõndagi kui propellerid ära kuluvad.

Kas Mavic Pro on veekindel?

Ei. Kuna Mavic istub üsna lähedal maale, siis tuleb sellega õhku tõusta ja maanduda väljaspool lompe ning tasasel maal.

Kui suur nutiseade mahub Mavicu pulti külge?

Puldi käppade vahele mahuvad nuhvlid ja nutitelefonid, mille paksus on 6,5-8,5 mm ning pikkus 160 mm. Suuremaid seadmeid saab puldiga ühendada läbi puldi alla oleva USB augu, aga need ei mahu kohe kuidagi puldi käppade vahele.

Kas pean transpordiks propellerid eemaldama?

Ei, klapi nad lihtsalt kokku ning pööra kere peale/alla.

Mis juhtub, kui ma ei ava propellereid enne mootorite käivitamist.

Propellerid klapivad end ise peale mootorite käivitumist lahti ning droon on õhkutõusuks valmis.

Allikas: https://store.dji.com/guides/a-closer-look-at-the-new-mavic-pro-platinum/